Връзката „реклама – потребител“ е
тема, която ме вълнува отдавна поради своята изначална асиметрия. Едната страна
настоятелно иска да продаде нещо, като степента на тази настоятелност варира в
широк спектър от морално-етични съображения – до пълната липса на такива.
Другата страна има потребност да задоволява нужди, желания или капризи, а
преценката зависи от нивото й на информираност, инстинкта за предпазливост и
количеството пари, с които разполага. Балансът на интереси рядко е в точката на
равновесие.
Преди време имах разни
разсъждения по темата. Единият материал
бе посветен на абсурдните и очевидно несъстоятелни реклами, а другият –
на безкрайните измерения на понятието „средно
интелигентен потребител“. И някак живеех с усещането, че съм дала своя принос за
повишаване на общата потребителска култура.
Уви!
Пускайки телевизора в петък
сутрин, нещо което старателно избягвам от доста време насам, останах удивена от
факта, че лековерието (за да не кажа глупостта) сериозно се е разраснало. И
което е още по-притеснително – институциите, отговорните лица и журналистите
изобщо не били чули за явление, което безпощадно ни залива от години. В
сутрешния блок течеше разгорещен дебат предизвикан от реклама, обещаваща нов
метод за бързо научаване на чужд език. Под „бързо“ се има предвид 2 седмици,
което на фона на способности на мозъка да изгражда нови невронни връзки и
трудности при научаване на чужда граматика си е направо светкавично.
Една зрителка, разумно предпочела
да остане анонимна, видяла въпросната
реклама и наивно се доверила на чудодейния „нов“ метод. Още по примамена
била от големите отстъпки, а вероятно и от психологическия натиск, който
подобни сайтове прилагат, най-общо чрез изрази като: „само днес ексклузивна
отстъпка от … лв.“, „специално за вас – намаление от … лв.“, „току що Х от еди
къде си, плати предпоследния пакет и остава само един“ и т.н. Потенциалните
съмнения в състоятелността на офертата били изтикани на заден план в съзнанието
на зрителката поради обещанието, че ако не й се получи ще й върнат парите. И
така госпожата платила спешно 60,36 лв. за първо ниво. От другата страна,
симулирайки коректност, веднага потвърдили платената сума и изпратили парола за
достъп до мултимедийна платформа. Не знам какво точно е очаквала зрителката, но
с известна изненада установила, че във въпросния сайт са скупчени произволен
набор от думи и нищо повече. Обаче надеждата не умряла веднага, защото … все
пак нали методът е нов и може би пък точно този
набор от думи да съдържа някаква чудодейна сила и ако се запамети добре на следващото
ниво ще отключи онзи fluent
English, за който обичайно
са необходими години упорити усилия, практика, доста повече пари, покриване на
сложни тестове и … пак не е съвсем напълно fluent. Предполагам че няколко дни по-късно тези мисли са
преминали през съзнанието на зрителката и тя проявила късно желание да попроучи
тази работа с новия метод по обстойно. И тук вече истината започнала да
проблясва с мрачни оттенъци. Никой не отговарял на мейлите на жената, нито на
телефона посочен за връзка. Ядосана, тя се опитала да си върне парите, но, ти
да видиш, и тези усилия не се увенчали с успех.
Тук ми се ще да отворя една скоба
с образователен характер. За да можем да се наречем „средно интелигентен и
добре информиран потребител“, задължително е да развием специален набор от
подсъзнателни умения за разчитане на определени предупредителни сигнали. Това
не значи да се превръщаме в мрачни, мнителни и невярващи на нищо индивиди, а
просто да проявяваме известна здравословна доза усъмняване при среща с
изявления или обещания, граничещи с чудесата. Така например ако ви предлагат
кухненски ножове с доживотна гаранция и обещание, че никога няма да се наложи
да ги наточвате – може да сте на кантар. Аз по-бих била склонна да съм от
тъмната страна на съмнението, но след като наскоро един приятел ми обясни, че
имало някаква специална стомана и метод на закаляване, които наистина не
позволявали на острието да се изтъпи, малко се успокоих и взех да гледам
цената. Вечно острите ножове трябва да са много, ама много скъпи, така че …
поне има ориентир. Ако обаче се
натъкнете на обещание за бързо, лесно и неусетно отслабване, например с около
20 кг. за един месец без диета и упражнения – място за съмнение няма. В смисъл
– лъжат ви.
По същия начин ако някога,
някъде, по какъвто и да е повод се сблъскате с обещание за връщане на пари,
които вече сте дали, всички червени лампички в съзнанието ви трябва да избухнат
като новогодишен фойерверк. Извън територията на онези случай, регламентирани в
Закона за защита на потребителите за дистанционните продажби, и извън очевидно повредените
стоки, всичко останало е силно съмнително. Особено когато става въпрос за
постигането или не на някакъв субективен резултат или удовлетвореност.
Елементарният тест е да се запитаме как ще докажем, че при нас иначе
гарантираният резултат не е настъпил. Сещам се за онази стара реклама на млечния
продукт Активия …. „Ако до 14 дни не почувствате разликата Данон ще ви върна парите“.
Сега ако някой ми каже как да докажа, че не съм почувствала разлика …!?! А и
както стана ясно тогава, Активията не обещавала точно отслабване, а само че
няма да имате газове и редовно ще се изхождате, което ще ви направи по-щастливи
„отвътре и отвън“. Просто не ми се мисли за процеса на доказване колко газове и
каква степен на констипация някой е имал преди тези 14 дни и как се замерва
разликата към ден днешен. Данон бързо се усетиха, че са нагазили в мътни води и
смениха тактиката. Първо пуснаха поредица от клипове с активни физически
упражнения и съвети за здравословно хранене, щото ако нещо ще ви оправи
запека – това е, а после, за да поддържат търговската интрига, започнаха да
приканват да си регистрирате капачките от кофичките с обещание да спечелите дизайнерски рокли или палтенца. Само за
сравнение да кажа, че руската
реклама е далеч по-трагична – това - продуктовото позициониране и
откровената измама за нищо го нямат.
Или казано в заключение – всичко,
което опира до субективните ви възприятия – харесване, нехаресване,
удовлетворение, недоволство, поумняване, разхубавяване, отслабване, забелязване
на разлики от типа „преди и сега“ и др. под. си е ваша лична работа и никой
няма да ви се върже. Имали сте бол пари, дали сте ги!
Но да се върнем на нашата зрителка
и съмнението й, че е станала жертва на измама. С други думи не е напълно
сигурна в това. За да бъдат по убедени останалите зрители, в сутрешния блок
бяха поканени редица специалисти, които обясниха че за 2 седмици е възможно
придобиването на едва базисна представа за чуждия език. И че дори да научиш 100
думи, ако не знаеш кога и как да ги използваш си много далеч от знаенето на
език, камо ли да стане fluent.
КЗП започнали мащабно проучване
(поне така изглежда) – направили контролна покупка и сега чакали да получат
флаш памет с учебник по пощата, като се надявали така да разберат адреса на
собственика на измамния уебсайт. Е, няма да го разберат.
Това обаче, което ме хвърли в потрес
е факта, че от КЗП се държаха сякаш за първи път се натъкват на феномена с тези
реклами. Водещата на предаването също разбрала едва сега, от конкретния
зрителски сигнал, че имало такива реклами. А те от години насам заливат всички
(без преувеличение) общодостъпни сайтове. Казано иначе – трябва никога да не си
ползвал Интернет и никога да не си се докосвал до социална мрежа през
последните 5 – 6 години, за да не си се натъкнал на подобни сайтове и реклами.
На мен лично ми се струва малко
преувеличено провеждането на научна дискусия по темата можем ли да овладеем
чужд език до степен на матерност за 2 седмици.
Не бива обаче така високомерно и
с лека ръка да отричаме усилията на медиите в битката с измамните реклами. Ако
става въпрос за битка, разбира се, а не за инцидентно запълване на някаква
рубрика. Щото да водиш битка с нещо, което ежедневно заблуждава и мами хората,
изисква желание, стратегия, последователност и най-вече да не се правиш на
„учуден“ пред явление, което от години арогантно и напълно необезпокоявано
присъства в мрежата. Видимо и недвусмислено. Така че научните дискусии може и
да помогнат. Проблемът е, че с оглед наличния материал в мрежата, ще трябва да се
провеждат всеки ден.
И понеже предпочитам да вярвам в
добрите намерения, по-долу ще дам своя скромен принос в полза на бдителните
отговорни фактори, като посоча няколко интересни теми за следващи дискусии.
Списък на измамните реклами
… и някои указания как да ги
разпознаваме
Как
да свалим 45 килограма без диети и упражнения или как да отслабваме с 15
килограма на седмица БЪРЗО и БЕЗОПАСНО
За да избегнат всякаква отговорност в бъдеще, примамливите реклами правят
всичко възможно, за да не могат да бъдат квалифицирани именно като реклами. В този случай информацията е
поднесена от името на Петър Манолов (каквото лице естествено не съществува),
който изказва съвсем личното си мнение от съвсем личния си опит. Отслабнал
човекът с 45 кг. По толкова нов и напълно непознат метод, че очаквал постът му
всеки момент да бъде изтрит, т.е. тайната е толкова потресаваща, че прави онези
неща дето ги разкриват в Уикилийкс да изглеждат като махленски клюки.
Диетолозите били така потресени и разорени, че мафията им предприела невиждана
по размера си конспирация, за да прикрие новия метод.
Следват намеци за това колко пари, време и усилия бил потрошил в миналото
Петър, но нищо. И кратката му история: Обичал Пешо да си похапва разни вредни
неща пред телевизора, сиреч – прави съпричастно половината от населението на
страната. Жена му се опъвала, ама не много активно, и той внезапно надебелял с
46 кг. И освен, че започнало тук там да го понаболва по нещо, взел да се
запъхтява и, о ужас, налегнала го импотентност. Думата е болдната и в
оригиналния текст, за да може по-разсеяната мъжка аудитория лесно да маркира
най-съществения проблем още сред първите изречения. То иначе няма голям шанс да
им задържиш вниманието по темата отслабване. К’во като са дебели, иначе са си пичове! По
нататък Пешо описва мъките си в дебелия период – подложил се на строга диета –
нищо; отишъл на фитнес с инструктор – кантара не мърдал. А жена му не можела да
го понася и го заразяла: „Наричаше ме
например "Дебел боклук" , "Неудачник" или ми
казваше "Ти никога не си ме задоволявал" . Това беше
катастрофа.“ Тук вече усещам как мъжката аудитория е заинтригувана и съпричастна.
На Пешо започнали да му идват суицидни мисли, но точно тогава срещнал Андрей,
който го открехнал на чудото VITA ENERGY. Главният герой ни убеждава, че това
нещо е безопасно и произведено при стриктно спазване на правилата, одобрени
от GMP[1] .
И като започнал да го пие – отслабнал зашеметяващо. Хем всичко си ядял като
преди, без ограничения. А пък ерекцията не само че се завърнала, ами сега
изкарвал по 40 – 60 минути (!!!) и жените му налитали една след другата. И
бившата искала да се върне да опита от това щастие, ама късно било вече.
Сериозно – това пише! И следват снимки на щастливия Пешо, заобиколен от мацки,
шоколадови бонбони, вино и нещо пържено.
Сега внимание: След радостната приказка, станала възможна единствено и
само благодарение на VITA ENERGY, Пешо подчертава, че това вълшебство е евтино,
че може да се купи само и единствено от въпросния сайт и от никъде другаде,
горещо ни го препоръчва и съветва да побързаме с покупката, защото продажба на
дребно ще спре на …. появява се дата, която винаги съвпада с датата, на която
сте отворил сайта и го четете. Под нея в червена контур е изписано съобщението:
Последната партида VITA ENERGY се продаде.
И по-лабилните панически се втурват в сайта, виждат че точно още една
партида не е продадена … ама баш последната. И на половин цена. Скролът на
мишката трескаво се превърта надолу. Някъде из страницата пробягват изречения:
„Всички останали средства помагат единствено на жените да отслабнат“ (?);
„Другите диети са напълно безполезни за мъжете“ (??); „Не се продава в
магазините“ (???); вижда се голяма снимка на усмихнат лекар (поне е в лекарски
дрехи) с подпис под нея; мяркат се малки снимки на сертификати.
Зарибеният читател едва достига до пулсиращия в червено бутон „поръчай
сега“, вкарва данните в полето, натискат ОК, и … въздъхва с облекчение. След
затихване на адреналиновата атака и успокояване на пулса, гордият притежател на
VITA ENERGY леко отрезвява и решава да провери какво точно съдържа това чудо.
Разхожда се по-внимателно из сайта и разбира, че съставките са „уникална комбинация от ненадминати
компоненти“ …, но какви точно остава в тайна. Опитва се да зумне малките
снимчици на сертификати – оказва се невъзможно. Прочита, че „милиони диетолози
в света“ препоръчвали консумацията на VITA ENERGY … чакай малко … нали Пешо
беше писал, че именно мафията на диетолозите се опитват да скрият новия метод,
щото ги съсипвал? Вижда че има форум, в който десетки доволни потребители
възхваляват чудодейните свойства на препарата и постват впечатляващи снимки
„преди и сега“. Читателят решава да се регистрира, за да се включи с няколко
въпроса, но … и този бутон се оказва нефункциониращ.
По-нататък историята мълчи. Заявителят почти в 90 % от случаите получава
нещото, което е платил, адрес на изпращача обаче или няма или е фалшив,
посочените телефони и мейли не работят. С леко притеснение, но все пак,
наивният купувач започва „лечението“ по обещания метод – ядене на корем, мързел
и редовно пиене на чудото. След 2 седмици не само че не е отслабнал и грам, а
най-вероятно е и наддал. Подозирам, че и при ерекцията няма промяна. В
съзнанието му започва да се оформя съмнението, че е измамен. Ама то този път да
беше само … да се ядосва!
По абсолютно същата схема са
изградени и следните съобщения:
Въодушевената и радостна блогърка
Марина съобщава за противогъбичния спрей Fresh Fingers, който за жълти стотинки
спасил живота й. Нищо друго „от
съществуващите средства“ не помогнало, ноктите на краката й станали
отвратителни, миризмата непоносима, сърбежът я тласкал към отчаяни действия, а другите
лекарства (?) предизвикали остра чернодробна болка. Добри приятелки обаче й
препоръчали спрея и като го започнала – на 3-ия ден описаните по-горе
дискомфорти изчезнали напълно, а на 9-ия си бала чисто здрава с гладки,
подхранени и ухаещи на свежест краченца. Даже и нокътят се възстановил.
Последното според мен надхвърля допустимото дори и за най-наивните читатели, но
… явно бъркам.
И пак – препратка към официалния
сайт на единствения вносител. Там пък отново заварваме намаление с 50%;
количествата пак са ограничени и точно днес изтичат последните оферти. Форумът,
препълнен с доволни потребители също е статичен – нито може да се регистрираш в
него, нито да зададеш въпрос.
Тук 62 годишният пенсионер Иван Златков, бивш работник в доменните пещи на
металургичен завод, сърцераздирателно споделя непоносимата мъка от артритните
болки, съсипали живота му през последните 3 години. Остеохондрозата по принцип
обединява цяла група заболявания и по-често се среща при подрастващите, но Иван
не си дава труда да навлиза в подробности около диагнозата. Важното е, че след
множество кошмари решил да се подложи на операция за смяна на ставата (не става
ясно коя и защо). Нямало накъде вече! Остави, че диклофенака му съсипал и
стомаха, ами и пункции му правили, накрая освен течност и гной взели да вадят,
а бе с две думи … трагедия. И прежалил Иван 4000 долара за става, приел риска
от усложнения, но … една приятелка на Сашка (жена му), я срещнала на улицата и
я открехнала за едно мазило - Motion
Free. Обаче не се продавало в
България. Съсипани Иван и Сашка продължили да се готвят за операцията, но дни
преди нея, приятелката съобщила щастливата новина, че мазилото вече било
одобрено за България. Купил си го Иван, намазал се и на 10-тата минута болката
отминала!!! След 2 седмици вече ходел по половин час без никакви болки в
коленете, а след още 2 седмици напълно оздравяла – навеждал се без проблем,
ходел колкото си иска, даже и колело карал. За повече достоверност са качени
снимки с внуците и са споделени плановете за пътешествие със Сашка в Гърция. На
финала Иван бодряшки споделя: „Така че
ако имате артрит, остеохондроза или артроза, накратко ако имате болки в ставите
и гърба, обърнете внимание на следното: Motion
Free - лекува ставите! „
Следва обичайните коментари на други излекувани – един недоволен няма. И
както вероятно се досещате – няма как да се намесите с някой въпрос, нито да
изразите мнение. Не работят такива функции.
Скачаме в сайта на одобрения вносител и заварваме познатата картинка:
Намаление на цената от 138 на 69 лева. Само днес. Брояч, който отмерва
последните 14 минути и 52 секунди до края на офертата. И за сведение ни
уведомяват, че 5 опаковки са продадени само за последния час. Да го имате
предвид ако случайно се колебаете и моткате. Уверение, че препаратът е напълно
безопасен и може да се използва многократно (в случай че не ви излекува от
някоя от остеохондрозите от първото намазване). Съставът – 100% натурален –
смесица от неизвестни билки. Снимка на чичко доктор (и име са му дали тук – д-р
Котев), който уверява, че препаратът е „сертифициран
и отговаря на изискванията на всички стандарти“. Същият доктор го
предписвал на всичките си пациенти и дори самият той го използвал редовно, щото
много харесвал (!) бързия и дълготраен ефект.
Отиваме в блога на Моника, която страдала от разширени вени, придружени
от ужасна болка. Години наред опитвала природни методи, лекарства, компресионни
чорапи – пълни глупости (цитирам Моника). Лекарите пък, вместо да и помогнат й
се карали, че късно се сетила да се лекува. И така Мон изпаднала в депресия и
си взела неплатена отпуска да страда на спокойсттвие за „загубената красота на краката си“. Един ден, както си ровела
депресирана из интернет, и … хоп – натъкнала се на Ню Йоркски специалист, който
препоръчвал кремчето Varikosette. Купила си го Моника, намазала се и подуването
и разширените вени започнали „да изчезват
буквално пред погледа й“!!! Такава радост не била изпитвала през последните
20 години. Пуснала и снимки. Според мен при този бърз ефект и клип можеше да
заснеме.
По-нататък – неизменният форум на възхитените и благодарни потребители,
ползвали чудото Varikosette. И препратка към сайта.
Сега вече с нищо не мога да ви изненадам – намаление с 50% само днес и то
в оставащите 4 часа 37 минути и 15 секунди. И пак са останали само 5 опаковки.
Съставките обаче са напълно прозрачни – кофеин, мед и гинко билоба, кестени,
бреза и няколко други треви. А, и още нещо наречено – троксерутин. След справка
в мрежата се оказа, че такъв
гел (с активна съставка troxerutin) се произвежда и от Софарма за 3
лева. И е на разположение по всяко време. Те съвестно предупреждават за някои
евентуални нежелани реакции, но в сайта на Моника не страдат от подобни
опасения. И твърдят, че вълшебният Varikosette е преминал клинични изпитвания
не къде да е, а в БАН. Дано!
Впрочем докато посещавах горните „блогове“, „постове“ и сайтове бях залята
от стотици (без преувеличение) сходни оферти обхванали пълния рейндж от
проблеми, които могат да хрумнат на някого – от суетните възможности за
увеличаване на бюстове, устни и пениси - до лечение на тежки болестни
състояния. Не само че нямам нерви да опиша всички, но и няма смисъл – типичните
белези, по които можем да отличим измамните реклами, станаха ясни. И за да няма
съмнение ето ги в обобщен вид:
Подобни сайтове ВИНАГИ:
- са предшествани от нечие лично мнение – човек страдащ от някакво заболяване, симптом или желаещ да подобри нещо в себе си;
- винаги се споделя някаква лична история, обвита в драматизъм, отчаяние, отричане на всички други методи били те природни или предписани от лекар;
- след възторжения разказ за това как съответният рекламиран препарат е помогнал, обезателно следват мнения на други мними ползватели на продукта, които потвърждават безспорните му качества, но в която дискусия е невъзможно да се включи посетителят на сайта;
- в сайта, към който препраща личното изявление, ВИНАГИ е обявено голямо намаление от цената на продукта – никога не се предлага на основна цена Личните ми наблюдения сочат, че и предлаганата цена (независимо какъв е продукта) е приблизително една и съща. Преди няколко години, когато проучвах сходни сайтове цените варираха около 38 – 42 лева. Към днешна дата всички продукти, които описах, се предлагат на цена около 65 – 69 лева. Явно са отчетени някакви инфлационни фактори и е преценено, че такава сума всеки е склонен да прежали;
- намалението ВИНАГИ е обявено, че приключва същия ден, често след няколко часа или минути;
- сайтът на търговеца никога не съдържа истинското му име или ако има такова то е фалшиво и невъзможно за проследяване;
- почти винаги в сайта е публикувано изявление от медицинско лице, каквото не съществува;
- почти винаги са посочени сертификати, удостоверения или други документи, които или не могат да се разчетат въобще или са непроследими при опит за проверка;
- предлаганите продукти винаги са „напълно безопасни“ и/или „100% натурални“ и могат да се употребяват от всички без оглед на възраст, пол или странични заболявания; нямат и странични нежелани ефекти;
- състав на продуктите липсва или ако има такъв – той почти винаги е „натурален“, „100% природен“ и се свежда до добре познати билки, плодови екстракти, етерични масла и др. под. безобидни в повечето случаи, но и безполезни вещества;
- обещанията за постигане на ефект са гръмки и безапелативни и за необичайно кратки срокове;
- когато в сайта присъстват телефон или мейл за контакт – на тях никой не отговаря.
Има теория, според която един
човек може да бъде лъган постоянно за нещо или пък много хора могат да бъдат
лъгани за кратко, но никога всички през цялото време. Фактът, че броят на
описаните по-горе измамни сайтове стремглаво нараства през последните години в
България и все още има хора, които наивно се доверяват на напълно абсурдни и
откровени лъжи, започва да подлага на съмнение правотата на въпросната теория.
Учудващо наистина за едно общество като българското, тънещо в постоянни
съмнения, съзиращо конспирация на всеки ъгъл и живеещо общо взето с
убеждението, че някой постоянно го лъже. Но факт!
Възможните решения са следните:
Помощ от държавата
Опитите на някои държавни
институции да установят източниците на подобни сайтове, след което да ги
накажат, са предварително обречени на неуспех. Правната рамка е по дефиниция
ограничена, IT технологиите
достатъчно напреднали, за да направят проследяването до първоизточника твърде
трудно и дори невъзможно, а ресурсите на институциите крайно недостатъчни, за
да се справят с лавината измамници. Далеч по-ефективно би било да се събере
един малък екип IT
специалисти, който ежедневно да следи за появата на реклами, съдържащи горните
признаци, и да блокира такива сайтове. Или да измислят някакъв начин за
интегриране на предупредителни съобщения, които да се отварят при всеки достъп
до тях. Рискът да се накърнят нечии законни интереси е нищожно малък. В случай
на грешка – евентуално засегнатият търговец веднага ще протестира, което
означава да се обозначи и появи физически, а оттам нататък спорът може лесно да
бъде разрешен.
Това решение е просто и
сравнително евтино, но съм забелязала тенденция да клоним към по-сложни
варианти, затова план Б предвижда:
Самопомощ
Ако не се лъжа май Рейгън беше
изказал следната забележителна мисъл: „Не
се тревожа за дефицита. Той е достатъчно голям, че сам да се погрижи за себе си.”
И понеже разглежданият проблем изглежда вече е пораснал дотолкова, че сам да се
грижи за себе си, май е време и давещите се, пардон – потребителите, също да
вземат насрещни мерки. Прилаганите модели от измамните сайтове са видимо еднотипни и съдържат ясно разпознаваеми едни и същи елементи,
по които могат да бъда лесно отграничени. А това определено спомага да се
развие резистентност към измамните явления от този тип.
И не че искам да убия вярата в
чудесата, но нека насочим тази вяра в посока на по-изконни и романтични сфери
на очаквания. Добре е да заживеем с вътрешното убеждение, че когато става
въпрос за постигане на определени резултати (да отслабнем, да научим чужд език,
да изчистим лошия холестерол или да станем по-привлекателни за другия пол) ще
трябва да вложим необходимите усилия и воля, а не наивно да вярваме, че това
може да се случи лесно, бързо и без да се напъваме. Неусетно можеш да
напълнееш. Обратният процес обаче се усеща със сигурност.
Само си представете каква
арогантност, наглост, липса на морал и високомерие стоят зад съдържанието на
такива сайтове. Замислете се за какви глупаци ни имат авторите им! И ако още
искате да им давате парите си … това вече е осъзнат личен избор! И никой не
може да ви се бърка!
[1]
GOOD MANUFACTURING PRACTICE (GMP) е система от принципи
и правила, които гарантират правилното протичане на всеки етап от
производствения процес, гарантирайки качествен краен продукт.